Hoe past BUas zich aan aan een veranderende wereld?
Tijdens de opening van het academisch jaar draaide alles om onze strategische focus en verandering: de wereld verandert, studenten veranderen en dus moet BUas ook veranderen. Inclusief een nieuwe pay-off.
- Over BUas
De opening van het academisch jaar op 12 september 2023 begon met "Rise up", een lied uitgevoerd door derdejaars student Media Kyanni Atmopawiro. Thato Motloung was onze gastvrouw.
Hoe anticipeert BUas op veranderingen?
Jorrit Snijder, voorzitter van het College van Bestuur van BUas, ging in op de veranderingen in de wereld. Klimaatverandering, de ontwrichtende kant van kunstmatige intelligentie en het politieke klimaat rondom internationalisering hebben allemaal invloed op onze studenten, medewerkers en het onderwijs.
BUas is bezig BUas+ te worden om zo toekomstbestendig te zijn. De vraag die Jorrit bezighoudt, is of we voldoende in staat zijn om krachtig genoeg te anticiperen op al deze grote veranderingen? Zijn we in staat om ons snel genoeg aan te passen? De kwaliteit van ons onderwijs in de toekomst zal steeds meer bepaald worden door de mate waarin we in staat zijn in te spelen op kansen en uitdagingen.
Maar om beter te kunnen anticiperen op veranderingen in de toekomst, zullen we intensiever moeten samenwerken en ons beter met elkaar moeten verbinden, vertelde Jorrit het publiek.
De BUas-strategie is duidelijk, deze is vastgesteld door onze medewerkers en belanghebbenden en is gebouwd op een solide basis met gezamenlijke waarden die al jaren teruggaan. Binnen die BUas+ strategie moeten we ons dit academisch jaar richten op Priority First! Onze focus zal liggen op:
- Uitvoering van het Education+ programma
- Het ontwikkelen en implementeren van twee BUas-brede transversale thema's: AI en klimaatverandering
- Internationalisering en het welzijn van studenten en personeel
Om dit te bereiken, weten we dat we kunnen vertrouwen op de professionals en teams binnen BUas.
Keynote: "Hoe kan BUas een katalysator van transities zijn?"
Tony Bosma, de oprichter van Extend Limits en lid van de Raad van Advies van Creative Business, sprak in zijn keynote ook over veranderingen. De internationale topfuturist gaf een dynamische presentatie waarin hij een scala aan trends presenteerde: kunstmatige intelligentie, technologische ontwikkelingen, duurzaamheid, trends in logistiek en bebouwde ruimte.
Verschillende keren tijdens zijn keynote had Tony interactie met een panel van studenten en een onderzoeker, waarbij hij hen vragen stelde als "Hoe kan BUas een katalysator van transities zijn?" en "Generatie Z: boomers, groene fakers of bloomers... wat denk jij?".
Hij sprak over de mindset voor BUas-studenten: "het idealisme van een verzetsheld, de ambitie van een oprichter van een start-up, het kritisch denken van een wetenschapper, de bescheidenheid van een monnik, de veerkracht van een atleet?"
Een nieuwe pay-off en een nieuwe corporate video
Omdat de wereld verandert en BUas mee verandert, is onze pay-off "Ontdek je wereld" te beperkt geworden. We zijn immers niet alleen samen aan het ontdekken, we streven ernaar om de maatschappij vorm te geven en van betekenis te zijn. Daarom presenteerde de Raad van Bestuur de nieuwe corporate video die afsloot met de nieuwe BUas pay-off: Creating Meaningful Experiences.