Jouw carrière
Na het afronden van je studie kun je aan de slag binnen de game-industrie of je studeert verder voor een mastertitel.
- Werken
Vaak start je je loopbaan in een assistent-functie en na verloop van tijd werk je je op naar hogere functies, zoals bijvoorbeeld hoofdontwerper, hoofdprogrammeur, artdirector of producer.
Portfoliomarkt
Binnen de game-industrie is er een grote vraag naar hoogwaardige specialisten. Als je de arbeidsmarkt betreedt, zul je zien dat werkgevers niet zozeer geïnteresseerd zijn in diploma's, maar wel in praktische resultaten. Bij het solliciteren naar een baan kan het zijn dat je geselecteerd wordt op het portfolio dat je tijdens je studie opbouwt.
Carrière voorbeelden
Buiten de reguliere functies binnen de game-industrie zijn er ook volop mogelijkheden om met je bachelordiploma Creative Media and Game Technologies aan de slag te kunnen.
Alternatieve carrières voor Programming
- Bij bedrijven die betrokken zijn bij Virtual Reality
- Bij bedrijven die data visualiseren en behoefte hebben aan creatieve technici
- Ontwerpen van simulaties (zoals rijsimulaties)
- Bij bedrijven die producten ontwikkelen voor medische toepassingen
Alternatieve kansen voor Visual Arts
- Bij bureaus die gespecialiseerd zijn in visualisatie, zoals architectuur
- Bij animatiestudio's
- Maken van film- en televisieproducties
- Bij adverterende agentschappen
Alternatieve kansen voor Film Visual Effects
- Bij bureaus die gespecialiseerd zijn in visualisatie, zoals architectuur
- Bij adverterende agentschappen
- Bij onderwijsinstellingen als docent
- Film recensent
Alternatieve mogelijkheden voor Design & Production
- Game journalistist
- Game recensent
- Schrijven van interactieve verhalen
- In een productierol in de digitale media-industrie
- Doorstuderen