Na je master

Als afgestudeerde van de hbo Master Tourism Destination Management kom je in aanmerking voor: 

Internationale beleids- en adviesfuncties 
  • Internationale adviesfuncties met betrekking tot haalbaarheidsanalyse van investeringsprojecten, bedrijfsstrategie en marktpenetratie of -ontwikkeling 
  • Publieke strategische functies op het gebied van ontwikkeling en management van (toeristische) bestemmingsgebieden
  • Advies- en managementfuncties op het gebied van bezoekersbeheer in stedelijke gebieden, themaparken en natuurreservaten
  • Strategische adviesfuncties  
Internationale managementfuncties  
  • Internationale (aan groei gerelateerde) managementfuncties in internationaal opererende ondernemingen (zoals dienstverlenende bedrijven, hotelketens, touroperators, luchtvaartmaatschappijen)
  • Internationale marketingmanagementfuncties, bij organisaties voor destination management of consultancybureaus voor (toeristische) marketing
  • Internationale consultancyfuncties, hetzij op projectbasis, hetzij permanent in commerciĆ«le consulting- of internationale ontwikkelingsorganisaties 
Onderzoeksfuncties   
  • Onderzoeksfuncties op het gebied van internationale (nieuwe) marktontwikkeling, marktsegmentatie of marktpotentieelanalyse
  • Onderzoeksfuncties bij sectororganisaties zoals WTO, PATA, Tourism
  • Externe adviesfuncties op het gebied van internationale bedrijfs-, financiĆ«le en organisatorische ontwikkeling voor kleine en middelgrote ondernemingen

 

De alumni van Tourism Destination Management