BUas is meer dan een hogeschool. We helpen studenten te groeien in hun rol als professional waarin zij bijdragen aan een betere wereld. Die wereld is continu in beweging en ons onderwijs dus ook!
Op weg naar BUas+
Onze ambitie is onze studenten iets extra’s mee te geven.
Studenten echt goed voorbereiden op hun rol in een diverse en dynamische context en in een wereld die continu verandert vraagt immers om meer. Dat noemen we de plus. BUas+ gaat verder. Onze studenten verlaten BUas met een unieke set aan ‘skills for life’. Ze ontdekken hun sterke punten en hun persoonlijke plus en hoe ze zelf deel kunnen zijn van de oplossing door wat wij noemen: Creating Meaningful Experiences.
Onze missie
We helpen studenten te groeien in hun rol als professional waarin zij bijdragen aan die betere wereld.
Het doel van elke hoger onderwijsinstelling is studenten op te leiden en hen voor te bereiden op hun rol in het gekozen beroep, hun rol in onderzoek binnen een vakgebied en hun rol in de maatschappij. Uiteindelijk is hun succes de maatstaf voor ons succes.
Het gemak waarmee onze alumni werk vinden is één indicator van succes. Hetzelfde geldt voor de mate waarin zij gewild zijn in het werkveld omdat zij een ‘+’ hebben die hen onderscheidt. Een andere indicator is impact: een duidelijk positieve invloed hebben op de ontwikkeling van een sector of de maatschappij. De ambitie om impact te hebben – om vorm te geven aan een betere wereld – is representatief voor de generatie die vandaag en morgen onderwijs bij ons volgt. Ook onze partners vragen ons jonge professionals af te leveren met de kennis, mentaliteit en vaardigheden om die impact te kunnen maken.
Bij BUas werken we aan deze missie door het combineren van onderwijs en onderzoek binnen de verschillende vakgebieden waarin we actief zijn, maar ook daarbuiten. Onze studenten, werkveldpartners, docenten en onderzoekers werken samen in ‘learning communities’ aan praktische vraagstukken en oplossingen voor het bedrijfsleven en de samenleving.
Onze visie
Wij leveren jonge professionals aan sectoren die actief zijn in een wereld die snel en voortdurend verandert.
Nu onze wereldbevolking groeit, langer leeft, welvarender wordt en steeds meer verstedelijkt, moeten we nieuwe manieren vinden om gezond te blijven, minder energie en minder hulpbronnen te verbruiken, het milieu te beschermen en het hoofd te bieden aan de dreiging van pandemieën en toenemende geopolitieke instabiliteit.
Technologie belooft oplossingen voor veel vraagstukken, maar brengt zelf ook nieuwe praktische, ethische en juridische uitdagingen met zich mee. Robotisering, digitalisering en kunstmatige intelligentie zullen hele sectoren, de aard van het werk zelf en de relatie van het individu tot de samenleving veranderen.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat zowel het bedrijfsleven als de samenleving in het algemeen verwachten dat instellingen voor hoger onderwijs en onderzoek professionals afleveren die hen door deze transities heen kunnen helpen en leiden.
Ondertussen is het onderwijs zelf ook in beweging. Ook hier verandert de technologische vooruitgang de manier waarop onderwijs wordt gegeven en genoten. Innovaties op het gebied van onderwijstechnologie of ‘EdTech’ veranderen onze klaslokalen evenals de omgang en interactie tussen docenten en studenten.