Master Tourism and Hospitality Innovations

Studeer op drie locaties in Europa

Master
1,5 jaar
Voltijd
Engels

Voor het eerst in Europa: een master in tourism en hospitality innovaties. De vraag naar outdoor verblijfsaccommodaties in Europa groeit snel, waardoor er behoefte is aan ondernemende professionals. Deze masteropleiding, gericht op management van campsites en outdoor resorts, bereid je voor op een toekomst als ondernemer of manager in outdoor hospitality.

Het management van outdoor hospitality bedrijven is complex en moet verduurzamen. Deze masteropleiding geeft je de vaardigheden om te werken als ondernemer of manager in campings of andere outdoor hospitality bedrijven. Je leert theorie over duurzaam management van outdoor hospitality en gaat aan de slag in de bedrijven. Je studeert in Breda, Girona (Spanje) en Rijeka (Kroatië) en je ontvangt masterdiploma's van elk van de drie deelnemende universiteiten in dit Europese samenwerkingsverband. 

Studiekeuzeactiviteiten

Live op de campus rondlopen is de beste manier om BUas écht te ervaren. Meld je aan voor een van de aankomende activiteiten. 

Wat is Tourism and Hospitality Innovations?

Waarom deze opleiding bij drie verschillende universiteiten?

  • Specialisatie in duurzame grootschalige outdoor hospitality accommodatie 
  • Theoretisch onderzoek en veldonderzoek in drie verschillende landen
  • Drie mastertitels na afstuderen

Introductie

De meerwaarde van 3 universiteiten

Vakken en projecten

Meest gedenkwaardige ervaring

Opbouw van de studie

Studie-inhoud

In het eerste semester van de Engelstalige Master Tourism and Hospitality Innovations volg je colleges bij Breda University of Applied Sciences. Je leert de Nederlandse outdoor hospitality wereld kennen, bezoekt bedrijven en maakt deel uit van de community van de Master Tourism Destination Management.

In het eerste deel van semester 2 ga je naar Opatija, in Kroatië. Je duikt in de duurzame bedrijfsvoering van camping resorts en bezoekt bedrijven in Italië, Slovenië en Kroatië. Je krijg inzicht in bedrijfskundige uitdagingen op het gebied van parkontwerp, sustainable reporting, human resource management en strategisch management.  

In het tweede deel van semester 2 ga je vervolgens twee maanden werken als trainee bij een van de bedrijven die wereldwijd met de master samenwerken. Tegelijkertijd schrijf je een ontwikkelplan voor een outdoor hospitality bestemming. Voorbeelden van bestemmingen van huidige studenten zijn Italië, Duitsland, Frankrijk, Nederland en zelfs Rwanda!  

In semester 3 ga je vervolgens naar de Universiteit van Girona (Spanje) en ontwikkel je je wetenschappelijke en bedrijfskundige vaardigheden verder. In de laatste maanden schrijf je een scriptie.  

Een overzicht van alle vakken vind je hieronder. Stuur een e-mail naar [email protected] als je de volledige beschrijving van alle vakken wilt ontvangen. 

Semester 1 – Breda University of Applied Sciences

Dit semester gaat over 'Context of Tourism and Outdoor Hospitality’. Je krijgt verschillende studiemodules via hoorcolleges, workshops, excursies en gastcolleges. Wekelijks volg je verplichte lessen over deze modules: 

  • Destination Stakeholders Management (6 ECTS) 
  • Contemporary Marketing, Context and Trends (6 ECTS) 
  • Destination Development, Finance & Organisation (6 ECTS) 
  • Team Performance & Creative Leadership (2 ECTS) 
  • Cross Cultural Studies (3 ECTS) 
  • Qualitative Research Process Methods (7 ECTS) 
Semester 2 – University of Rijeka

Vervolgens start het tweede semester. Tussen Februari en eind Mei ga je vakken volgen in 'Business Operations and Management'. Je reist naar de badplaats Opatija, Kroatië, een toplocatie in outdoor hospitality. De vakken richten zich op ontwikkelen van bedrijfsconcepten in outdoor hospitality, met excursies, opdrachten en een project voor een camping resort opdrachtgever. Je volgt verplichte lessen over: 

  • Financial Reporting (3 ECTS) 
  • Sustainable Management in Outdoor Hospitality (9 ECTS) 
  • Customer Relationship and Sales Management (6 ECTS) 
  • Management and Operations (9 ECTS) 
  • Outdoor Hospitality Innovation (3 ECTS) 
Traineeship

Vanaf juni, ga je als onderdeel van Business Operations, zelf aan de slag in een traineeship van twee maanden. Je werkt op een bedrijf naar keuze in de recreatiesector, zoals een campsite of ecolodge. Daarnaast werk je aan een adviesopdracht voor een outdoor hospitality toerismebestemming.  

  • Company Traineeship (12 ECTS) 
  • Destination Transformation Project (6 ECTS) 
Semester 3 – University of Girona

Het derde semester tussen September en de kerstvakantie, brengt je naar Girona, Spanje. Dit semester richt zich op kritische analyse, strategisch denken en planning, met een nadruk op kritisch denken over duurzame kampeerstrategieën. Wekelijks volg je verplichte lessen over deze modules: 

  • Destination Economic Management (3 ECTS) 
  • Sustainable Development of Tourism (3 ECTS) 
  • Quantitative Research Methods (3 ECTS) 
  • Tourism Science and Research (3 ECTS) 
  • Management Skills (3 ECTS) 
  • Revenue and Yield Management (3 ECTS) 
  • Experience Design (3 ECTS) 
  • Strategic Management (3 ECTS) 
  • Food and Beverage Management (3 ECTS) 
  • Financial Management of Tourism Products (3 ECTS) 
Scriptie

Nadat je de vakken in Girona hebt gevolgd, werk je tussen Januari en eind maart aan een scriptie over een relevant onderwerp met betrekking tot toerisme en outdoor hospitality bedrijven. Je scriptie is 12 ECTS waard. 


Meer weten? Bekijk de videopresentatie

Studiemethode

Wij bieden je een kleinschalige, internationale studieomgeving. Het aantal studenten in de masteropleiding varieert elk jaar tussen de 5 en 10, waarvan circa 80% internationale studenten. In het eerste semester krijg je gedeeltelijk les met de studenten van de Master Tourism Destination Management. In Girona krijg je gezamelijke lessen met de bestaande Master Tourism Management & Planning.  

Tijdens deze master behaal je je studiepunten door tentamens, het inleveren van portfolio’s, verslagen en het geven van presentaties. Voor sommige vakken ga je op bedrijfsbezoek of krijg je ter plekke een opdracht.

Studiebelasting en coaching

De Master Tourism and Hospitality Innovations is een voltijdse opleiding die 20 maanden duurt. De totale studiebelasting is 120 ECTS. Om je een idee te geven: 1 ECTS staat gelijk aan ongeveer 28 tot 30 studie-uren per week.Je kunt de opleiding combineren met werken in het hoogseizoen in campings of andere outdoor hospitality bedrijven. 

Je hebt dagelijks contact met een gespecialiseerd team van docenten, gastdocenten, academici en professionals uit de outdoor hospitality sector. In elk van de drie universiteiten is een operationeel coördinator beschikbaar om je te helpen bij de dagelijkse gang van zaken. 

Een typische week

Hieronder vind je een voorbeeld van een typische week. Het lesrooster kan per week verschillen, dit is slechts een voorbeeld. 

Maandag: 

  • 10:00-12:00 - Werken aan Contemporary Marketing, Context and Trends (CMCT) met groepje 

Dinsdag: 

  • 08:30 - 09:30 – Werken aan Qualitative Research Process Methods (QRPM) met groepje 
  • 09:30 - 13:30 - QRPM les 
  • 13:30 - 14:00 - Lunch  
  • 14:00 - 16:00 - CMCT college 

Woensdag: 

  • 14:30 - 16:30 - CMCT college 
  • 16:30 - 17:30 - CMCT consultative uur 

Donderdag: 

  • 09:00 - 11:00 – Werken aan CMCT met groepje 
  • 11:00 - 12:00 - Gastcollege Destination Stakeholders Management (DSM)

Vrijdag: 

  • 10:00 - 12:30 – Werken aan CMCT met groepje 
  • 13:00 - 15:00 - CMCT Workshop   


Studiecoaching
Het is de bedoeling dat je de regie neemt over je eigen ontwikkeling tijdens je studie. Daar is het studieprogramma ook op ingericht. Je hebt bijvoorbeeld de mogelijkheid om keuzevakken te volgen en je leiderschap skills te trainen. Je wordt hierin begeleid door een studiecoach en ook in projecten krijg je altijd een briefing en een deskundige begeleider die jou op weg helpt naar het gewenste eindresultaat. 

Studentenwelzijn 
BUas stimuleert en helpt je om het beste uit jezelf te halen, wat de omstandigheden ook zijn. Misschien ben je chronisch ziek, zorg je voor familie, doe je aan topsport of combineer je je studie met een eigen bedrijf? Onze studiecoaches, studentendecanen en studentpsychologen helpen je graag bij eventuele struggles. Heb je extra ondersteuning of begeleiding nodig? Of extra faciliteiten? Kijk dan hier voor de mogelijkheden. 

 

Gastcolleges, studiereizen en bedrijfsbezoeken

Tijdens deze master krijg je regelmatig gastcolleges van professionals uit de industrie of ga je op bedrijfsbezoek. Enkele voorbeelden hiervan zijn:  

  • Bedrijfsbezoeken: Camping de Leistert, Beekse Bergen, Camping Las Dunas 
  • Gastcolleges: Ramon van Reine (ACSI), Uwe Frers (PINCAMP), Richard Otten (zelfstandig ondernemer in toerisme, recreatie en vrije tijd) 

Studeer op drie locaties in Europa

Toelating & aanmelding

Wanneer ben ik toelaatbaar? 

Je bent toelaatbaar met een bachelordiploma (BA, BSc, BBA, B Com), bijvoorbeeld op het gebied van toerisme, reizen, hotelmanagement, international business, management, economie, recht, e-commerce, urban development, geografie, sociale wetenschappen of financiën. 

Bekijk de toelatingsvoorwaarden

 

Wat kost deze studie? 

De kosten van deze studie zijn opgebouwd uit bedragen die je aan de verschillende hogescholen betaalt. Daarnaast moet je rekening houden met extra kosten voor software, excursies, etc.

Lees meer over studiekosten

 

Hoe kan ik mij aanmelden?

Als je voldoet aan de toelatingseisen kun je je aanmelden voor deze opleiding. Bekijk de aanmeldprocedure.  

Aanmelden via studielink

Ontdek of deze opleiding bij jou past

Wil je snel weten of onze kleinschalige studieomgeving iets is voor jou? Doe de test en binnen vijf minuten weet je of BUas bij jou past. (De quiz is Engelstalig).


Naar de quiz

Campings zijn als kleine dorpen

"Campings zijn als kleine dorpen en tegelijkertijd is de campingsector een ingewikkeld fenomeen. Als je de leiding hebt op een camping, moet je goed voorbereid zijn en met een divers team kunnen werken. Je moet absoluut veelzijdig zijn.In deze masteropleiding is het volgen van colleges aan de universiteit belangrijk, maar stages op campings evenzeer. Theoretische kennis wordt dus gecombineerd met praktische ervaring. Zo wordt een zeer veelzijdige master aangeboden, die studenten de mogelijkheid biedt om vele afdelingen van campings te doorlopen. Met andere woorden, het is zeer relevant om het leven op campings te leven en de realiteit ervan te ontdekken."

Miquel Gotanegra Portell

President van de Girona Campsites Association & CEO van de Terraza Grup

Het geeft mij echt voldoening om studenten te helpen

“Het geeft mij echt voldoening om studenten te helpen met hun veldonderzoek en traineeship, juist omdat deze projecten hen in staat stellen om buiten hun comfortzone te werken, in verschillende culturen, waar ze hun ogen goed open moeten houden om de context te begrijpen. Ik neem hen mee in die complexe realiteit en hoe je hierin een toeristisch bedrijf duurzaam kunt ontwikkelen. We moeten de aarde en de mensen die we ontmoeten simpelweg met respect behandelen als we de aantrekkingskracht en het potentieel van toerisme niet om zeep willen helpen!” 

Jos van der Sterren

Docent & onderzoeker BUas

Een geweldige kans

"Ik denk dat dit nieuwe masterprogramma een geweldige kans is, omdat het meerdere studies combineert en duurzaamheid een belangrijk onderwerp is in de industrie. Het personeel was zeer behulpzaam en ondersteunend tijdens het sollicitatieproces, en hun passie en toewijding om bij te dragen aan de verbetering van de outdoor horecabranche verzekerde mij ervan dat dit de juiste keuze voor mij is."

Danica Bošnjak

Student

Wat kan je doen na de opleiding?

Afgestudeerden van de Master Tourism and Hospitality Innovations hebben recht op drie graden:

  • Master of Arts (BUas)
  • Master of Science (UdG)
  • Professional Specialist (UNIRI)
Voorbeelden van mogelijke carrières en toekomstige banen: 
  • Marketing Manager voor Landal GreenParks,
  • Human Resource Manager voor Valamar Riviera,
  • Concept designer bij OYO Vacation Homes,
  • Resort Landscape Designer bij Pierres et Vacances,
  • Parkmanagers van een international Holiday park.