We houden nooit op met het zoeken naar nieuwe ideeën.
In al onze expertisedomeinen worden de grenzen steeds verlegd, en onze onderzoekers en studenten houden nooit op met het zoeken naar nieuwe ideeën en technologieën die de wereld kunnen veranderen. In onze hoogwaardige labs en studio’s voeren we Research & Development uit en bieden we onze studenten een unieke set vaardigheden voor het leven om bij te blijven in een wereld die voortdurend verandert.
Onze Labs en Studio’s
- Cradle: de volgende generatie Digitale Realities
- Experience Lab: innovatieve methoden voor het meten van belevingen
- Motion Capturing Studio: Geavanceerde technologie voor het vastleggen van bewegingen voor mediaproducten
- Fotogrammetriestudio: aangepaste studio om mensen en objecten in 3D te scannen
- TasteLab: nieuwe voedingsconcepten en belevingen
- XR (Extended Reality) Lab: volwaardige uitgebreide realiteitsbelevingen
- XR (Extended Reality) Stage: meeslepende virtuele productietechnologie voor real-time videocontent
Mocht je geïnteresseerd zijn om met ons samen te werken, of meer informatie willen over deze faciliteiten, stuur dan een email naar [email protected].
Cradle
In het Cradle lab ontwerpen en creëren studenten en onderzoekers de volgende generatie Digital Realities. Het team bestaat ook uit professionals uit de creatieve media- en game-industrie, zoals programmeurs, kunstenaars en ontwerpers. De projecten omvatten de integratie van geodata en big data, modellen en simulaties met artificial intelligence, geavanceerde gametechnologie, pakken voor bewegingsregistratie, VR/AR, en speelse interacties.
Experience Lab
Het Experience Lab is een hoogwaardige faciliteit voor belevingsonderzoek en -ontwerp. Het huisvest apparatuur om emoties en belevingen te meten rechtstreeks vanuit het lichaam en de hersenen, en gebruikt psychofysiologische en neurowetenschappelijke technieken. Onderzoekers, studenten en industriepartners werken samen om innovatieve wetenschappelijke methoden voor het meten van belevingen te ontwikkelen. De projecten dragen bij aan het oplossen van hardnekkige problemen in de industrie zoals kwaliteit van diensten, ontwerp van de fysieke omgeving, personeelstraining, en drukte.
Bewegingsregistratiestudio
In de bewegingsregistratiestudio kunnen studenten en staf werken met hoogwaardige MoCaptechnologie, zoals handschoenen, volledige bodysuits, en hi-fi cameratracking, voor mediaproducten zoals games, films en reclame.
Fotogrammetriestudio
De Fotogrammetriestudio stelt studenten en staf in staat om mensen en objecten in 3D te scannen. De studio bestaat uit 33 aparte camera’s met aangepaste software, die elk detail vastleggen. De aangepast pijplijn die Cradle ontwikkeld heeft, heeft een eenvoudige workflow en levert snelle resultaten op.
TasteLab
Het TasteLab is een fysieke ruimte waar studenten, onderzoekers en industriepartners nieuwe voedingsconcepten en -belevingen kunnen creëren, die in een gecontroleerde omgeving kunnen worden getest en gemeten. Acht camera’s en draagbare apparaten stellen ons in staat om de emotionele reacties van consumenten te monitoren, te registreren, en te meten via fysiologische metingen (bijv. gezichtsuitdrukkingen) in combinatie met het verslagleggen van de eigen beleving van voeding en dranken door consumenten. De 3D-voedingsprinters in de TasteLab stellen ons in staat om oplossingen te verkennen om etensresten opnieuw te gebruiken, en duurzame alternatieve voeding op de markt te brengen.
XR Lab - Extended Reality
Het XR Lab is gewijd aan onderzoek en ontwikkeling van Extended Reality (XR) belevingen, waaronder Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), en Mixed Reality (MR). Onderzoekers, studenten en ontwikkelaars werken aan XR-toepassingen op gebieden zoals amusement, onderwijs en gezondheidszorg, om de beleving en impact op deze gebieden te bepalen.
XR Stage – Virtual Production
BUas is de eerste hogeschool in Europa die een volwaardig Extended Reality (XR) podium heeft met een LED-scherm, dat voor studenten beschikbaar is. Het grote LED-scherm kan real-time content weergeven, waardoor acteurs kunnen zien wat er in de scène gebeurt in plaats van groene schermmuren, waardoor het post-productieproces tot een minimum wordt beperkt.